CopywritingNarzędzia

Must have każdego copywritera – zestawienie narzędzi do pracy

Must have każdego copywritera – zestawienie narzędzi do pracy

Piszesz artykuły blogowe, opisy produktowe, a może treści SEO? W Twoją pracę wkradła się rutyna albo brakuje Ci czasu na nowe zlecenia? Szybkość, efektywność i jakość – jak zrównoważyć te trzy elementy? Poznaj kilka ciekawych rozwiązań, unikaj pułapek rutyny i stale dostarczaj świeże, oryginalne treści.

Odkryj swój własny sposób na sukces

Odpowiedzią Twoje trudności mogą być narzędzia stworzone z myślą o takich profesjonalistach, jak Ty. Od edycji i korekty tekstu po badanie słów kluczowych i analizę rynku, odpowiednie narzędzia mogą uczynić proces twórczy bardziej efektywnym i zorganizowanym. Dla początkujących pisarzy może to być ścieżka do szybszego osiągnięcia profesjonalizmu, a dla doświadczonych copywriterów – sposób na usprawnienie codziennej pracy. Zebraliśmy kilka narzędzi wartych uwagi i zestawiliśmy je według podstawowych, choć ważnych, kryteriów: skuteczność, innowacyjność, złożoność, dostępność oraz cena.

Language tool – analiza i korekta tekstu

Nasz faworyt pod względem dostępności i przydatności. Language tool to internetowe narzędzie umożliwiające korektę tekstu. Sprawdza pisownię, interpunkcję oraz stylistykę. Przygotowany przez Ciebie tekst możesz umieścić na stronie, a language tool dokona jego analizy. To narzędzie występuje też jako wtyczka do przeglądarki Google Chrome, dzięki temu Language tool sprawdzi Twoje artykuły na bieżąco i nakreśli błędy. Darmowy w wersji podstawowej, z kolei wersja premium oferuje ulepszone rozwiązania oraz różne dodatki.

Synonim.net – w poszukiwaniu zamienników

W ciągu pracy każdego copywritera przychodzi taki moment, w którym brakuje pomysłów – fabuła nowej książki, reklama produktu czy… powtarzające się wyrazy! Czasami wydaje się, że nie da się ich niczym zastąpić. I tu pojawia się synonim.net, czyli polski portal będący zbiorem wyrazów bliskoznacznych. Całkiem darmowy i prosty w użytkowaniu z ogromną bazą informacji. Prędzej czy później może przydać się każdemu 😉 W naszym rankingu zyskuje zaszczytne wysokie miejsce.

Senuto – zaawansowane strategie SEO

Senuto to płatne zaawansowane narzędzie SEO, które zostało stworzone z myślą o ekspertach ds. optymalizacji wyszukiwarek oraz marketerach działających w sferze digital marketingu. Nowoczesny, przyjemny interfejs i bardzo intuicyjne rozwiązania. W zależności od wybranego pakietu, Senuto dostarczy Ci ogrom rozwiązań, aby Twoje treści były odpowiednie zarówno dla czytelnika, jak i wyszukiwarek internetowych. Wspomoże Cię w pozycjonowaniu, planowaniu i analizie. W Senuto stworzysz projekt marketingowy, którego rozwój będziesz na bieżąco monitorować. Opracujesz content plan, stworzysz treść pojawiającą się w najwyższych pozycjach Google, przeanalizujesz działania konkurencji i sprawdzisz czy nie dochodzi do kanibalizacji fraz kluczowych. Proste i genialne. Narzędzie dostępne również w postaci aplikacji na smartfona.

Yoast SEO – nowoczesne rozwiązania dla optymalizacji treści

Yoast SEO to popularny i wszechstronny plugin do optymalizacji treści dla użytkowników platformy WordPress, który ma na celu pomóc witrynom osiągnąć lepsze wyniki w wyszukiwarkach internetowych, dostosowując się do aktualnych standardów SEO. Oferuje wersję darmową, jak i płatną opcję premium. Yoast SEO wspomoże Cię w:

  • optymalizacji treści w celu lepszej widoczności,
  • analizie czytelności,
  • analizie słów kluczowych,
  • podglądzie wyników wyszukiwania,
  • mapowaniu strony,
  • integracji z serwisami społecznościowymi.

Yoast SEO udostępnia Ci szablony meta tytułów i opisów, automatycznie podpowiada najlepsze frazy do Twojego tekstu, oferuje podglądy treści w mediach społecznościowych, szacuje czas przeczytania tekstu, a także integruje się z Zapier czy Slack.

Canva – kreatywne rozwiązanie w tworzeniu treści

Praca copywritera to nie tylko tworzenie treści. To również grafiki informacyjne, plakaty, miniaturki, prezentacje czy reklamy. Nie chcesz korzystać z drogich, zaawansowanych narzędzi? Wybierz Canvę! To proste rozwiązanie do projektowania szeroko pojętej grafiki. Z pomocą Canvy stworzysz interesującą broszurę, zaprojektujesz logo lub tekst na koszulkę, edytujesz wideo, opracujesz wygląd swojej strony, a nawet udoskonalisz swoje CV.

Copywritely – kompleksowa i szybka optymalizacja tekstu

Copywritely to narzędzie online do analizy i optymalizacji treści tekstowych pod kątem SEO oraz czytelności. Jest ono skierowane przede wszystkim do copywriterów, redaktorów i innych osób zajmujących się tworzeniem treści w internecie. Oferuje zarówno darmowe, jak i płatne plany. Płatne plany oferują dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji. Copywritely przede wszystkim przeanalizuje Twój tekst pod kątem słów kluczowych, skomplikowania i plagiatu. Ciekawe narzędzie dostępne również w języku polskim.

Rapidus – stróż autentyczności w pisaniu

Rapidus to narzędzie antyplagiatowe, które działa przez porównywanie tekstu z różnymi bazami danych, dostępnymi publikacjami online i innymi materiałami, aby wykryć podobieństwa oraz potencjalne przypadki naruszenia praw autorskich. Jesteś content creatorem i chcesz zadbać o oryginalność Twoich treści? Wykorzystaj aplikację Rapidus i skup się na tworzeniu unikalnych i autentycznych tekstów, które efektywnie przemawiają do Twojej grupy docelowej. Aby korzystać z narzędzia, trzeba wykupić pakiet.

AnswerThePublic – Twoje własne źródło inspiracji

Nie masz pomysłu na tekst? Wszystkie dotychczasowe koncepcje już się wyczerpały? Answer the Public jest narzędziem online, które pomaga copywriterom i marketerom zdobywać pomysły na treści poprzez analizowanie zapytań użytkowników w wyszukiwarkach internetowych. Narzędzie generuje wykresy słów kluczowych i fraz, które są powiązane z danym tematem. Dzięki temu copywriterzy mogą lepiej zrozumieć, jakie pytania i wątpliwości mają ich potencjalni czytelnicy, co ułatwia tworzenie treści dostosowanych do ich potrzeb. Koszt korzystania z Answer the Public może się różnić w zależności od wybranej wersji narzędzia. W darmowej opcji masz możliwość skorzystania z jednego wyszukania dziennie lub dodatkowych trzech po zarejestrowaniu.

Word Counter Plus – bieżąca kontrola pracy

Word Counter Plus to narzędzie służące do zliczania słów i znaków w tekście. Działa jako darmowe rozszerzenie do Google Chrome. Jest przydatne dla copywriterów i wszystkich innych osób, które muszą monitorować długość swoich tekstów zgodnie z określonymi limitami lub wytycznymi. Aplikacja zlicza słowa z plików, jak i stron.

Google Keyword Planner – słowa kluczowe pod Twoją kontrolą

Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google w ramach Google Ads (dawniej AdWords). Jest przeznaczone głównie dla reklamodawców, którzy planują kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google, ale jest również nieocenionym źródłem informacji dla specjalistów SEO, content creatorów i marketerów. Google Keyword Planner jest narzędziem darmowym, ale żeby z niego korzystać należy założyć konto Google Ads. GKP dostarczy Ci informacji na temat słów kluczowych, statystyk czy planowania kampanii reklamowych.

Moc sztucznej inteligencji

Nie możemy obejść się bez AI, czyli sztucznej inteligencji tworzącej ostatnimi czasy rewolucję w marketingu treści (i nie tylko). Rynek oferuje nam dostęp do różnorodnych aplikacji, które wykorzystują sztuczną inteligencję do tworzenia treści. Oprócz popularnego Chata GPT na uwagę zasługuje m. in. Bard, Jasper, Copy.ai czy Rytr. Być może brakuje Ci nowych pomysłów, chcesz przyspieszyć swoją pracę albo potrzebujesz świeżego spojrzenia na jakiś temat? Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej szczegółów na temat wykorzystania AI w pracy content creatora, zajrzyj tutaj 🙂

Znajdź coś dla siebie

Jak widać, narzędzi do wyboru jest wiele. Ich wykorzystanie czasami zależy od tego, z jaką tematyką mierzymy się w pracy. Czy są one niezbędne? Z pewnością nie, ale tworzenie treści z ich pomocą może być o wiele prostsze i szybsze 😉

Udostępnij