Parametr gad_source

Parametr gad_source – czym jest i jak działa?

Prowadzisz kilka kampanii marketingowych i zastanawiasz się skąd biorą się poszczególne dane o kliknięciach? W oczy rzucił Ci się zapis gad_source w adresie strony i nie wiesz do czego się odnosi? Ten nowy parametr śledzi drogę użytkownika od momentu kliknięcia w reklamę. Dzięki niemu dokładnie wiesz, która reklama zadziałała i czy faktycznie warto inwestować w nią swój budżet. Brzmi ciekawie, prawda?

Czym jest parametr gad_source?

Parametr gad_source to specjalny znacznik przeznaczony do identyfikowania źródła, z jakiego użytkownicy przychodzą na stronę internetową firmy oraz do zwiększania dokładności pomiaru konwersji. Ten parametr jest częścią adresu strony internetowej URL i pojawia się automatycznie, gdy ktoś kliknie w reklamę Google Ads.

O czym mówi parametr gad_source?

Parametr gad_source służy do identyfikacji źródła ruchu w kontekście kampanii reklamowych. Oznacza to, że każda osoba, która odwiedzi stronę internetową, może być automatycznie oznaczona takim parametrem. Dzięki temu właściciel strony może zobaczyć, z której dokładnie reklamy przyszedł odwiedzający i ile osób trafiło na stronę z konkretnej kampanii reklamowej

Jak działa parametr gad_source?

Gdy użytkownik kliknie reklamę Google Ads, system automatycznie dodaje parametr &gad_source=1 do adresu strony w reklamie. Wszyscy reklamodawcy oraz kampanie z tym samym źródłem mają ten sam parametr. Pierwotnie był on określany jedynie jako “&gad”, jednak forma “&gad_source” na stałe wyparła stary nazewnictwo parametru z adresów witryn internetowych.

Dlaczego warto śledzić parametr gad_source?

Śledzenie parametru gad_source jest kluczowe dla każdego specjalisty ds. marketingu, który chce zrozumieć, skąd pochodzą kliknięcia i konwersje w kampaniach reklamowych. Wiedza o tym, które źródła ruchu generują najwięcej konwersji, pozwala na precyzyjne inwestowanie budżetu reklamowego. Dodatkowo parametr umożliwia tworzenie bardziej ukierunkowanych kampanii remarketingowych, dzięki danym, które pozwala zbierać.

Co oznaczają cyfry przy parametrze gad_source?

Cyfra 1 przy parametrze gad_source stosowana jest automatycznie i pojawia się domyślnie za każdym razem. Google nie podaje konkretnych informacji na temat tego, co oznaczają inne cyfry przy parametrze, np. gad_source=2, gad_source=5. Przeglądając fora internetowe, można trafić na wpisy użytkowników, którzy spekulują na temat znaczenia innych cyfr przy parametrze. Uważają oni, że:

  • numery inne niż 1 mogą pojawiać się wtedy, gdy odbiorca powtórnie kliknie w tę samą reklamę,
  • inna cyfra przy gad_source wyświetli się, kiedy odbiorca naciśnie w następną reklamę z kolei,
  • może to być zmienna dotycząca różnych kanałów, przez które użytkownik trafił w reklamę.

Jakie błędy może powodować parametr gad_source w adresie strony?

Może zdarzyć się tak, że Twoja witryna nie zezwala na stosowanie dowolnych parametrów i wyświetli błąd. Co zrobić w takiej sytuacji? Na stronie Google Ads Help znajdują się konkretne kroki, które należy przejść, aby sprawdzić, czy witryna umożliwia taką opcję. Jeśli nie, należy skontaktować się z programistą, który pomoże rozwiązać ten problem. Kolejnym aspektem trapiącym użytkowników jest fakt, że Google automatycznie dodaje parametr gad_source do wszystkich linków reklamowych, bez możliwości wyłączenia tej funkcji przez reklamodawców. Jest to narzędzie, które śledzi źródła kliknięć w reklamy i zbiera dane o zachowaniach użytkowników. Takie podejście wzbudza obawy o ochronę prywatności w internecie, szczególnie że użytkownicy nie mają wpływu na to, jakie informacje o nich są zbierane podczas klikania w reklamy Google.

Monitorowanie parametru gad_source – warto być na bieżąco

Skuteczny marketing to połączenie różnych narzędzi analitycznych, dlatego parametr gad_source powinien być jedynie elementem szerszej strategii śledzenia i optymalizacji kampanii reklamowych, a nie jedynym źródłem danych o ich efektywności. Gad_source, choć niezwykle przydatny, wymaga jeszcze stałego monitorowania i analizowania – warto śledzić oficjalne komunikaty Google, gdzie znajdziemy najbardziej wiarygodne informacje o potencjalnych zmianach w działaniu parametru.