Czym jest remarketing?

Czym jest remarketing?

Remarketing to ponowne dotarcie do klienta, który już wcześniej wszedł w interakcję z marką. Taka forma kontaktu ma na celu zwiększenie sprzedaży poprzez powtórzenie komunikatu użytkownikom, którzy byli już na stronie internetowej firmy – być może bardziej zachęci ich to do podjęcia konkretnego działania.

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny jest strategią marketingową opierającą się na dostarczaniu raczej spersonalizowanych reklam, np. z przypomnieniem o niedokończonej rejestracji na stronie sklepu lub jakiejś aktywności w aplikacji. Celem remarketingu dynamicznego jest zwiększenie skuteczności reklam dzięki komunikacji z osobami, które uprzednio wykazały zainteresowanie danymi produktami lub usługami. 

Remarketing statyczny

Remarketing statyczny polega na wysyłaniu jednej, konkretnej formy komunikatu do użytkownika przez dłuższy czas. Ma miejsce niezależnie od tego, którą część witryny odbiorca odwiedził.

Jak działa remarketing?

Gdy użytkownikowi ponownie wyświetla się ta sama reklama, istnieje prawdopodobieństwo, że jego zainteresowanie skieruje się na produkt lub usługę i dojdzie do sprzedaży. W czasie wizyty na stronie internetowej zbierane są tzw. ciasteczka (cookies). Algorytm zbiera informacje, np. o czasie przebywania w witrynie czy wejściu na podstrony. Dzięki temu w późniejszym czasie użytkownikowi wyświetlane są tematyczne reklamy. Remarketing to również dobry sposób na przypomnienie klientowi, że ilość danego produktu szybko się kończy i warto nabyć go wcześniej.