Co znaczy alt?

Co to znaczy ATL?

ATL (above the line) to reklama, która odnosi się do działań prowadzonych na poziomie makro. W przeciwieństwie do BTL odbywa się to na poziomie krajowym, regionalnym lub na większym terytorium i ma na celu dotarcie do masowej publiki. Ten typ reklamy charakteryzuje się wyższym kosztem oraz trudniej zmierzyć jej skuteczność.

Podejście to jest często wykorzystywane przez firmy do budowania świadomości marki i promowania swoich produktów lub usług wśród szerokiego grona odbiorców. W tym celu reklama ATL wykorzystuje radio, telewizję, czy prasę.

Kanały reklamy ATL

Reklama ATL z racji swojej masowości nie dotyczy tak mocno internetu jak BTL, który jednak jest ukierunkowany na precyzyjny marketing.

Telewizja

Telewizja jest jednym z najpopularniejszych mediów dla ATL, ponieważ ma charakter rozrywkowy i informacyjny, co przyciąga miliony ludzi. Dzięki temu ze swoim przekazem możesz dotrzeć do masowego odbiorcy w trakcie przerwy w programie. Jednak firmy często wykorzystują lokowanie produktu w serialach, programach lub filmach, by promować swój produkt oprócz standardowego bloku reklamowego. Z racji tego, że są różne stacje telewizyjne, wyróżniamy ATL lokalne, krajowe i międzynarodowe.

Media drukowane

Media drukowane obejmują gazety lub czasopisma. Głównym celem korzystania z nich jest szybkie dotarcie do dużej liczby osób. Metoda ta jest stosowana od dziesięcioleci, jednak obecnie coraz więcej osób jest skłonnych korzystać z Internetu, aby uzyskać dostęp do treści online.

Radio

Reklama radiowa jest jedną z najstarszych i bardzo skutecznych form reklamy. Są one dobre do angażowania konsumentów i wezwania ich do działania. Mogą być również kierowane do klientów lokalnych, krajowych i międzynarodowych.