Landing page (strona docelowa, strona lądowania) to pierwsza strona internetowa, na którą trafia użytkownik na skutek działań pozyskujących firmy. Jest ona tworzona dla konkretnej kampanii marketingowej w jednym konkretnym celu – aby pozyskać jak najwięcej leadów.
Spis treści
Landing page – po co?
Landing page może pojawiać się w efekcie, np. zapytania w wyszukiwarce internetowej, kliknięcia w reklamę na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych firmy.
Landing page ma na celu wytworzenie ruchu na stronie. Jest pierwszą stroną, na którą trafia zainteresowany użytkownik, dlatego jej zadaniem jest promowanie konkretnej usługi czy produktu. Strona docelowa zachęca do kliknięcia w tzw. CTA, czyli przycisk “Zapisz się”, “Sprawdź” itp.
Jak się robi landing page?
Sposobów na tworzenie stron docelowych można znaleźć wiele, a ich wykorzystanie zależy od możliwości firmy. Landing page zazwyczaj projektuje grafik lub koduje dział marketingu. Bardzo pomocne są też narzędzia internetowe, które wspomogą w zaprojektowaniu skutecznego landing page. Przykłady:
- wtyczka WordPress do landing page,
- GetResponse,
- Landingi.com,
- Wix.com,
- Canva.
Jak powinien wyglądać landing page?
Landing page koncentruje się z reguły na jednej tematyce, np. e-booku czy webinarze. Mimo tego, że strona lądowania może być twórcza, proces jej tworzenia musi być bardzo przemyślany:
- określony cel strony,
- analiza profilu potencjalnego klienta,
- prosty, konkretny komunikat, który nie przytłoczy użytkownika zbyt dużą ilością tekstu,
- atrakcyjna, stonowana strona wizualna,
- konkretny i przyciągający przycisk Call To Action.