Rich snippets to rozszerzone wyniki wyszukiwania, które zawierają dodatkowe informacje wyświetlane w wynikach Google. Są to specjalne znaczniki w kodzie strony, które pozwalają wyszukiwarce lepiej zrozumieć zawartość i prezentować ją w bardziej atrakcyjny sposób. Rich snippets mogą zawierać np.:
- oceny i recenzje,
- ceny produktów,
- dostępność,
- przepisy kulinarne,
- informacje o wydarzeniach,
- dane kontaktowe,
- breadcrumbs (ścieżki nawigacji).
Jak wdrożyć rich snippets?
Proces wdrażania rich snippets wymaga wyboru odpowiedniego formatu danych spośród dostępnych opcji takich jak Schema.org, JSON-LD, Microdata czy RDFa, następnie przeprowadzenia implementacji technicznej poprzez dodanie odpowiednich znaczników, testowanie poprawności kodu, sprawdzenie zgodności z wytycznymi Google i monitorowanie błędów. Należy na bieżąco monitorować błędy i śledzić wydajność, a także sprawdzać optymalizacje.
Rich snippets a SEO
Rich snippets mają istotny wpływ na SEO:
- zwiększenie CTR,
- lepsza widoczność w SERP,
- wyróżnienie się na tle konkurencji,
- większa atrakcyjność wyników,
- lepsze zrozumienie treści przez Google,
- zwiększenie autorytetu strony,
- więcej wartościowego ruchu,
- lepsze dopasowanie użytkowników.