Copywriting to tworzenie unikalnych tekstów do publikacji. Teksty te sporządzane są na potrzeby reklamy i zawierają komunikaty mające na celu dotrzeć do konsumenta. Copywriterzy tworzą teksty reklamowe, które pojawiają się w różnych formach i na różnych nośnikach, takich jak strony internetowe, e-maile, ogłoszenia prasowe, ulotki, billboardy, reklamy telewizyjne i radiowe, czy inne materiały promocyjne.
Spis treści
Osoba zajmująca się copywritingiem musi dobrze poznać produkt, o którym pisze, aby przyczynić się do jego skutecznej sprzedaży. Dobry copywriting powinien być przede wszystkim przekonujący, zwięzły i klarowny, a także odpowiadający na potrzeby i problemy potencjalnych klientów. Tekst reklamowy powinien wzbudzać emocje, zachęcać do działania, a jednocześnie pozostawać wiarygodnym i autentycznym.
Content Writing
Content writing, czasami opisywany jako web writing to tworzenie wysokiej jakości treści do sieci, np. e-booki, newslettery, artykuły firmowe, wpisy na bloga branżowego, infografiki. Celem content writingu jest budowanie świadomości marki, zwiększanie ruchu na stronie internetowej oraz wzbudzanie zaufania klientów.
Content writing to proces tworzenia treści, które mają na celu przyciągnięcie i zaangażowanie odbiorców wobec określonej marki, produktu lub usługi. W odróżnieniu od copywritingu content writing niekoniecznie jest nastawiony na bezpośrednią sprzedaż, a bardziej na budowanie długoterminowej relacji z klientem poprzez dostarczanie wartościowych i interesujących treści.
Ghost Writing
Ghost writing to proces pisania treści, w którym autor treści pozostaje anonimowy, a prawa autorskie przypisane są do innej osoby lub firmy. Ghost writerzy są wynajmowani, aby napisać artykuły, książki, przemówienia, blogi i inne treści na rzecz osób, które nie chcą poświęcać czasu na ten proces lub nie czują się na siłach, ale pragną mieć taką treść pod swoim nazwiskiem. Ghost writer nazywany jest pisarzem-widmo. Bardzo często zajmuje się samym redagowaniem książek, np. autobiografii znanych osób. W biznesie, ghost writing może być wykorzystywany przez prezesów, dyrektorów.
SEO Copywriting
SEO copywriting to sztuka pisania tekstów na stronę internetową, które są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych, a jednocześnie przyciągają uwagę i angażują czytelników. Są to m. in.:
- artykuły blogowe,
- treści na stronę internetową,
- opisy produktów,
- artykuły sponsorowane.
Ważne jest, aby treści były oryginalne, wartościowe i unikalne, ponieważ wyszukiwarki internetowe preferują takie treści. SEO copywriting jest ważnym elementem w dzisiejszym marketingu internetowym i jest często stosowany w ramach strategii SEO i content marketingowej. Copywriter tworzący takie treści powinien stale poszerzać swoją wiedzę, ze względu na zmieniające się działania Google.