Ahrefs jest narzędziem marketingowym działającym w modelu SaaS on-line. Służy on do sprawdzania autorytetu backlinków, ale oferuje także takie funkcje jak monitorowanie rankingu i analiza słów kluczowych.
Ahrefs jest znany ze swojej wyszukiwarki backlinków, ponieważ posiada jedną z największych baz danych linków na żywo. Wykorzystuje on oprogramowanie do indeksowania w celu odtworzenia witryny w sposób, w jaki widzi ją wyszukiwarka. Pomaga to lepiej zrozumieć Twoją stronę, abyś mógł ją zoptymalizować pod kątem wyszukiwarek.
Używając Ahrefs, otrzymasz pulpit nawigacyjny, który pomoże Ci śledzić wszystkie dane. Wszystko, co musisz zrobić, to dodać adres URL, aby mieć kontrolę nad zdrowiem swojej domeny. Ten pulpit pokaże Ci błędy, nowe linki, ranking URL i referring domains.
Czy Ahrefs jest darmowy?
Ahrefs nie jest darmowym narzędziem. Jest to płatna usługa abonamentowa, która oferuje różne plany cenowe, w zależności od poziomu dostępu, którego potrzebujesz. Ahrefs daje jednak okres próbny dla nowych użytkowników, który pozwala na przetestowanie platformy przed podjęciem płatnej subskrypcji.
Do czego służy Ahrefs?
Ahrefs oferuje szereg funkcji, które pomogą firmom zwiększyć ich widoczność w sieci. Wybierając to oprogramowanie marketingowe, zyskasz następujące narzędzia:
- Site Explorer – pozwala użytkownikom analizować profil backlinków dowolnej strony internetowej, w tym liczbę domen odsyłających, backlinków i organicznego ruchu w wyszukiwarkach.
- Keyword Explorer – pomaga użytkownikom znaleźć nowe słowa kluczowe dla ich strony i przeanalizować wielkość wyszukiwania, jego trudność i potencjalny ruch każdego słowa kluczowego.
- Content Explorer – umożliwia użytkownikom wyszukiwanie popularnych treści w niszy lub branży oraz znajdowanie możliwości tworzenia nowych treści, które przyciągną ruch i backlinki.
- Rank Tracker – pomaga użytkownikom śledzić rankingi w wyszukiwarkach dla określonych słów kluczowych w czasie i monitorować zmiany w widoczności ich strony w SERPach.
- Site Audit – analizuje czynniki SEO strony internetowej, w tym niedziałające linki, brakujące meta opisy i inne kwestie, które mogą mieć wpływ na rankingi wyszukiwarki.
- Alerty – Ahrefs oferuje szereg dostosowywanych alertów, w tym nowe backlinki, utracone backlinki, wzmianki i inne, które mogą pomóc użytkownikom w utrzymaniu się na szczycie wyników SEO ich strony internetowej i monitorowaniu konkurencji.