Co to jest Pop-up?

Co to jest pop-up?

Wchodzisz na stronę www, ale zanim przeczytasz jej zawartość, musisz zmierzyć się z kilkoma zasłaniającymi ją okienkami. Czym one są? Taki komunikat to pop-up (czyli inaczej wyskakujące okno), który jest funkcją strony internetowej. Pop-up jest zazwyczaj czasowy i uruchamia się dopiero w czasie konkretnej aktywności użytkownika, np. kliknięcia w stronę główną. 

Wyskakujące okno może mieć formę graficzną, tekstową, wideo. Jest interaktywne i w zależności od projektu spełnia różne funkcje. Zazwyczaj:

  • prosi o zaakceptowanie regulaminu lub zasad ochrony danych osobowych, 
  • weryfikuje wiek,
  • wskazuje na konieczność zalogowania się,
  • zaznacza dostępność czatu na stronie internetowej,
  • informuje o newsletterze albo o nadchodzącym wydarzeniu. 

Jak zrobić pop-up na stronie?

Sposobów na stworzenie pop-upów może być kilka. Jeśli w Twojej firmie pracuje osoba specjalizująca się w web development, wykonanie i wdrożenie okienka można pozostawić w jej rękach. Jeśli natomiast działasz w pojedynkę, warto zasięgnąć po kilka narzędzi dedykowanych projektowaniu pop-upów. Do takich należą najczęściej wtyczki, np. Hello Bar czy Sumo (do WordPress), Może to być też konkretna platforma zajmująca się wysyłką powiadomień lub samymi wyskakującymi okienkami: PushPushGo, Poptin, OptKit, MailerLite.

Jak dobrze wykorzystać pop-up?

Wyskakujące okienka mogą być świetnym rozwiązaniem na generowanie leadów i gromadzenie bazy klientów. Łatwiejsze staje się dotarcie do grupy docelowej, zainteresowanie klientów i zachęcenie do skorzystania z usługi. Pop-up to również prosty i darmowy sposób na utrzymaniu kontaktu z użytkownikami. Żeby dobrze wykorzystać potencjał pop-upu, warto pamiętać o kilku zasadach:

  • Pop-up nie powinien wpływać na czas ładowania strony internetowej.
  • Okienka powinny być jasne i mieć prosty komunikat zachęcający użytkownika strony do podjęcia aktywności.
  • Maksymalna wielkość okienka to około 15-20% ekranu.
  • Należy dozować ilość oraz częstotliwość wyskakujących informacji, nie warto przeładować nimi strony.
  • Dostosuj komunikat do Twojej marki.
  • Pomyśl o wykorzystaniu różnego rodzaju okienek, np. wyskakujących dopiero po najechaniu myszką w konkretne miejsce w witrynie.