Newsletter to wiadomość mailowa (można go określić też jako czasopismo) przesyłana do czytelników cyklicznie za pomocą poczty elektronicznej. Aby zostać jego odbiorcą, należy wyrazić taką chęć i skorzystać z subskrypcji.
Newslettery cieszą się ogromną popularnością, chociażby ze względu na to, że e-mail marketing stał się bardzo efektywną formą komunikacji z klientem.
Spis treści
Newsletter – w jakim celu?
Newsletter to szybka, prosta, masowa forma komunikacji z odbiorcą, czyli klientem. Pełni funkcję informacyjną, bo przede wszystkim powiadamia go o nowościach, nadchodzących zmianach i wydarzeniach, promocjach i rabatach. Newsletter to dobry sposób na pozyskanie nowych klientów. Jest spersonalizowany i trafia bezpośrednio do użytkownika.
Jak stworzyć newsletter?
Tworząc newsletter należy wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii:
- Wygląd i układ maila powinien być stały, zmienna może być treść.
- Stwórz chwytliwy tytuł dopasowany do komunikatu maila.
- Zadbaj o bezbłędny tekst, który będzie przyjemny dla odbiorcy.
- Najważniejsze informacje umieść na samej górze newslettera.
- Umieść dobrze widoczny przycisk CTA.
- Spersonalizuj treść komunikatu pod daną grupę odbiorców.
- Pamiętaj o systematycznej wysyłce.
- Zachowaj balans pomiędzy ilością tekstu a grafiki.
Newsletter a mailing – czym się różnią?
Newsletter wysyłany jest cyklicznie, w przeciwieństwie do mailingu, który jest z reguły masową, jednorazową wiadomością nakierowaną na sprzedaż i dostarczaną do bazy adresowej firmy. Mailing nie jest tworzony po to, aby budować relację z klientami – ma na celu jedynie informowanie o produktach czy usługach i zachęcenie do skorzystania z nich. Cechuje go mniejsza ilość tekstu i nagromadzenie grafiki.
Czy newsletter jest darmowy?
Zapis do newslettera jest zazwyczaj darmowy. Co więcej, po takim zapisie firmy często proponują zniżki czy kody rabatowe, aby zachęcić użytkowników do korzystania z subskrypcji. W przypadku stron internetowych, newsletter jest zazwyczaj płatny, ponieważ firmy często korzystają ze specjalnych programów do ich wysyłki.