Firmy (mniejsze i te większe), niezależnie od prowadzonej działalności, tworzą własne strony internetowe w celach biznesowych. Sprawny marketing to duże zyski. Ścieżek dotarcia do konsumenta jest wiele, a na końcu każdej z nich istnieje szansa skutecznego pozyskania klienta.
Konwersja to pojęcie funkcjonujące w różnych dziedzinach. Najprostsze i podstawowe znaczenie konwersji mówi, że jest to transformacja, przejście z jednego stanu w drugi. W marketingu oznacza ona działanie wykonane przez klienta w efekcie stworzonej kampanii reklamowej czy aktywności SEO. Owe działanie może być traktowana jako pewna czynność wykonana na stronie internetowej firmy.
Konwersja – przykłady
Konwersja dzieje się wtedy, gdy użytkownik zainteresuje się Twoimi działaniami w sieci i podejmie jakiś krok związany z firmą. Takich czynności może być naprawdę wiele. Można je podzielić na makro (główne cele strony internetowej, np. sprzedaż)i mikro (mniejsze, pojedyncze czynności). Przykłady:
- zapisanie się do newslettera,
- założenie konta na stronie,
- pobranie e-booka,
- kliknięcie w baner reklamowy,
- dodanie produktu do ulubionych,
- kontakt z obsługą klienta strony,
- uzupełnienie formularza,
- pobranie pliku ze strony,
- udostępnienie informacji ze strony,
- zakup produktu i inne.
Jak zwiększyć konwersję w sklepie?
Konwersja dodatkowo sprawia, że użytkownik zapamiętuje stronę i chętniej do niej wraca. Żeby zwiększyć liczbę odwiedzających, warto przeanalizować działania marketingowe firmy i zastanowić się, które z nich przyniosły największe efekty, a jakie można ulepszyć. Większy ruch w serwisie internetowym najczęściej związany jest z odpowiednim jej pozycjonowaniem. Być może ta kwestia wymaga poprawy. Zwróć uwagę na wygląd Twojego serwisu, łatwość korzystania i prostą obsługę. Posiadasz strefę obsługi klienta? Co jaki czas proponujesz użytkownikom zniżki, promocje, akcje rabatowe z okazji dni tematycznych? Warto nad tym pomyśleć.
Jak obliczyć konwersję w sklepie?
Wskaźnik konwersji określa jej poziom. Jest to liczba dokonanych konwersji w przeliczeniu na liczbę osób zaglądających na stronę. Równanie przedstawia się w ten sposób:
wskaźnik konwersji = ilość konwersji liczba odwiedzających x 100%
Do zwiększenia współczynnika przyczyni się większa liczba konwersji, a na to składają się wszelkie działania marketingowe serwisu internetowego.