Czym jest konwersja w marketingu?

Firmy (mniejsze i te większe), niezależnie od prowadzonej działalności, tworzą własne strony internetowe w celach biznesowych. Sprawny marketing to duże zyski. Ścieżek dotarcia do konsumenta jest wiele, a na końcu każdej z nich istnieje szansa skutecznego pozyskania klienta. 

Konwersja to pojęcie funkcjonujące w różnych dziedzinach. Najprostsze i podstawowe znaczenie konwersji mówi, że jest to transformacja, przejście z jednego stanu w drugi. W marketingu oznacza ona działanie wykonane przez klienta w efekcie stworzonej kampanii reklamowej czy aktywności SEO. Owe działanie może być traktowana jako pewna czynność wykonana na stronie internetowej firmy.

Konwersja – przykłady

Konwersja dzieje się wtedy, gdy użytkownik zainteresuje się Twoimi działaniami w sieci i podejmie jakiś krok związany z firmą. Takich czynności może być naprawdę wiele. Można je podzielić na makro (główne cele strony internetowej, np. sprzedaż)i mikro (mniejsze, pojedyncze czynności). Przykłady:

  • zapisanie się do newslettera,
  • założenie konta na stronie,
  • pobranie e-booka,
  • kliknięcie w baner reklamowy,
  • dodanie produktu do ulubionych,
  • kontakt z obsługą klienta strony,
  • uzupełnienie formularza,
  • pobranie pliku ze strony,
  • udostępnienie informacji ze strony,
  • zakup produktu i inne.

Jak zwiększyć konwersję w sklepie?

Konwersja dodatkowo sprawia, że użytkownik zapamiętuje stronę i chętniej do niej wraca. Żeby zwiększyć liczbę odwiedzających, warto przeanalizować działania marketingowe firmy i zastanowić się, które z nich przyniosły największe efekty, a jakie można ulepszyć. Większy ruch w serwisie internetowym najczęściej związany jest z odpowiednim jej pozycjonowaniem. Być może ta kwestia wymaga poprawy. Zwróć uwagę na wygląd Twojego serwisu, łatwość korzystania i prostą obsługę. Posiadasz strefę obsługi klienta? Co jaki czas proponujesz użytkownikom zniżki, promocje, akcje rabatowe z okazji dni tematycznych? Warto nad tym pomyśleć.

Jak obliczyć konwersję w sklepie?

Wskaźnik konwersji określa jej poziom. Jest to liczba dokonanych konwersji w przeliczeniu na liczbę osób zaglądających na stronę. Równanie przedstawia się w ten sposób:

wskaźnik konwersji = ilość konwersji liczba odwiedzających x 100%

Do zwiększenia współczynnika przyczyni się większa liczba konwersji, a na to składają się wszelkie działania marketingowe serwisu internetowego.