link building

Czym jest link building?

Link building to strategia marketingowa polegająca na zdobywaniu linków prowadzących do strony z innych witryn. Ma kluczowe znaczenie dla poprawy jej pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, zwiększania widoczności, budowania autorytetu domeny i generowania ruchu z innych źródeł.

Co robi link?

Główne funkcje linku to:

  • przekierowywanie ruchu między stronami,
  • określenie wartości przekazywanej z jednej strony na drugą (tzw. link juice),
  • zwiększenie autorytetu domeny,
  • poprawa widoczności w wyszukiwarkach,
  • budowanie sieci powiązań w internecie.

Jakie są rodzaje linków?

Dwa główne rodzaje linków według ich lokalizacji to:

  1. Linki wewnętrzne – łączące strony w obrębie tej samej domeny, poprawiające nawigację i strukturę strony.
  2. Linki zewnętrzne – prowadzące do innej domeny, budujące sieć powiązań między stronami.