Content marketing (inaczej marketing treści) to strategia marketingowa, w której przedsiębiorstwa tworzą i udostępniają atrakcyjne oraz wartościowe treści w celu zainteresowania swojej grupy docelowej. W ten sposób, dochodzi do pozyskania klienta w celu konkretnego zysku. Content marketing ma za zadanie nie tylko promować produkt czy usługę, ale przede wszystkim budować relację i utrzymywać kontakt z klientem.
Spis treści
Content marketing – przykłady
Marketing treści zdecydowanie zyskuje na popularności, chociażby ze względu na możliwość blokowania reklam graficznych na stronach internetowych przez użytkowników. Content marketing jest więc sposobem na utrzymanie tego samego poziomu zainteresowania klientów.
Social media
Portale społecznościowe to idealne miejsce na tworzenie relacji z odbiorcami. Codziennej interakcji sprzyja regularny dostęp do publikowanych treści firmy, możliwość komentowania czy prywatnych czatów. Te wszystkie działania sprawiają poczucie uczestniczenia w życiu marki i zacieśniają więź pomiędzy nią a potencjalnym odbiorcą.
Infografika
Infografika to wizualny sposób przedstawienia informacji. Bardzo często wykorzystywana w content marketingu, ponieważ kreatywnie stworzona może być świetnym materiałem promocyjnym. Infografika daje możliwość przedstawienia skomplikowanej wiadomości w sposób prosty i atrakcyjny dla oka.
Blog
Ciekawym sposobem promocji marki jest stworzenie dedykowanego jej bloga. Na nim może znaleźć się wiele rzeczy: opisy produktów, wpisy dotyczące historii firmy, artykuły branżowe czy wywiady z ekspertami. Świadomość na temat marki i jej produktów wzrasta, a przy okazji klient wykorzystuje możliwość przyjemnego spędzenia czasu z lekturą.
E-book
E-book jest elektroniczną wersją książki papierowej. Nie musi być jednak tak samo duży objętościowo. Może posłużyć jako wyjaśnienie klientowi kluczowych kwestii związanych z użyciem produktu lub odpowiedź na ich potrzeby. Niektóre marki stosują sprzedaż e-booków w zamian za opłatę.
Newsletter
Jest świetnym sposobem na podtrzymywanie kontaktu z klientem i bieżące informowanie go o produktach lub zmianach w życiu firmy. W newsletterze wszystkie nowe wiadomości lub te, które warte są przypomnienia, zostają ujęte w jednym miejscu. Dzięki temu, czytelnik ma dostęp do uporządkowanych informacji. Przy okazji, newsletter jest formą krótkiej, aczkolwiek ciekawej lektury.
Case study
Case study to opis sukcesu klienta oraz sposobu, w jaki dana firma brała w tym udział. Taka treść buduje zaufanie do marki i zachęca klientów do skorzystania z jej usługi. Case study może przybrać dowolną formę, zazwyczaj jest krótkim artykułem na stronie internetowej firmy.
Content marketing a SEO
Oba te pojęcia ściśle się ze sobą łączą i odgrywają tak samo ważne role. Dobrze dobrane treści są kluczowe dla strategii rozwoju marki. Nie mogą one jednak ginąć w rozległych czeluściach internetu. Tu z pomocą przychodzi SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. SEO ma za zadanie skutecznie rozpowszechniać treści udostępnione w sieci, wykorzystując do tego różne narzędzia. Optymalizacja może polegać na odpowiednim pozycjonowaniu strony, zwiększeniu ruchu, poprawie wyników wyszukiwania itp. Dlatego marketing treści ma miano kluczowego narzędzia dla rozwoju marki.