Czym jest Call to Action?

Czym jest Call To Action?

Call to action, CTA (z ang. wezwanie do działania) to link, którego kliknięcie przenosi użytkownika w miejsce docelowe, np. stronę internetową produktu albo przestrzeń do logowania w sklepie internetowym. CTA jest strategią marketingową przyczyniającą się do szybszego pozyskania klienta. Przedstawiana jest za pomocą krótkich, bezpośrednich komunikatów skierowanych do odbiorcy.

Skuteczne wezwanie do działania

Call to action powinno:

  1. Być umieszczone w odpowiednim miejscu na stronie internetowej czy mailingu (zazwyczaj początek lub koniec komunikatu).
  2. Mieć większy format i być odpowiednio oznaczone jako link (np. podkreślenie, dodanie strzałki). Może mieć inny kolor lub czcionkę dla wyróżnienia się.
  3. Przekazywać informację gdzie dokładnie kieruje użytkownika, np. Pobierz e-book, Wchodzę do sklepu.
  4. Mieć odpowiednią długość. Przyjmuje się, że komunikat CTA powinien zawierać od 2 do 4 słów.
  5. Zachęcić użytkownika do kliknięcia, np. poprzez emocje: Chcę zyskać 1000 złotych!

Call to action – przykłady

Komunikat zawarty w wezwaniu do działania może zależeć od celu kampanii reklamowej. Forma ich przekazu to chwytająca grafika – wyróżniony tekst w formie odnośnika przedstawiony na ciekawym tle. Oto kilka przykładów CTA:

  • Zobacz, jak to działa.
  • Pobierz teraz.
  • Odkryj.
  • Czytaj dalej.
  • Chcę przeczytać tekst.
  • Wchodzę dalej.
  • Szukaj.
  • Kup.
  • Zobacz.
  • Zdobądź za darmo.
  • Zyskaj 5 darmowych dni.
  • Skontaktuj się z nami.

Jak zaprojektować Call to action?

Komunikat zawarty w wezwaniu do działania powinien mieć raczej formę 1. osoby liczby pojedynczej, zamiast 3. osoby i trybu rozkazującego, stąd lepszym pomysłem będzie „Wchodzę” zamiast „Wejdź”. Wyrażenia oparte na emocjach będą bardziej zachęcające niż mało wnoszące komunikaty. CTA musi mieć chwytliwy format graficzny i bardzo dobrze wyróżniać się na tle całej strony czy wiadomości.