Czym jest Newsletter

Czym jest newsletter?

Newsletter to wiadomość mailowa (można go określić też jako czasopismo) przesyłana do czytelników cyklicznie za pomocą poczty elektronicznej. Aby zostać jego odbiorcą, należy wyrazić taką chęć i skorzystać z subskrypcji.  

Newslettery cieszą się ogromną popularnością, chociażby ze względu na to, że e-mail marketing stał się bardzo efektywną formą komunikacji z klientem. 

Newsletter – w jakim celu?

Newsletter to szybka, prosta, masowa forma komunikacji z odbiorcą, czyli klientem. Pełni funkcję informacyjną, bo przede wszystkim powiadamia go o nowościach, nadchodzących zmianach i wydarzeniach, promocjach i rabatach. Newsletter to dobry sposób na pozyskanie nowych klientów. Jest spersonalizowany i trafia bezpośrednio do użytkownika.

Jak stworzyć newsletter?

Tworząc newsletter należy wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii:

  • Wygląd i układ maila powinien być stały, zmienna może być treść.
  • Stwórz chwytliwy tytuł dopasowany do komunikatu maila.
  • Zadbaj o bezbłędny tekst, który będzie przyjemny dla odbiorcy.
  • Najważniejsze informacje umieść na samej górze newslettera.
  • Umieść dobrze widoczny przycisk CTA.
  • Spersonalizuj treść komunikatu pod daną grupę odbiorców.
  • Pamiętaj o systematycznej wysyłce.
  • Zachowaj balans pomiędzy ilością tekstu a grafiki.

Newsletter a mailing – czym się różnią?

Newsletter wysyłany jest cyklicznie, w przeciwieństwie do mailingu, który jest z reguły masową, jednorazową wiadomością nakierowaną na sprzedaż i dostarczaną do bazy adresowej firmy. Mailing nie jest tworzony po to, aby budować relację z klientami – ma na celu jedynie informowanie o produktach czy usługach i zachęcenie do skorzystania z nich. Cechuje go mniejsza ilość tekstu i nagromadzenie grafiki.

Czy newsletter jest darmowy?

Zapis do newslettera jest zazwyczaj darmowy. Co więcej, po takim zapisie firmy często proponują zniżki czy kody rabatowe, aby zachęcić użytkowników do korzystania z subskrypcji. W przypadku stron internetowych, newsletter jest zazwyczaj płatny, ponieważ firmy często korzystają ze specjalnych programów do ich wysyłki.